måndag 20 augusti 2012

Zonterapi


Förra hösten/vintern började jag ju på zonterapi, för att se om det kunde hjälpa mot mina hudproblem. Jag har nu avslutat behandlingen och tänker fortsätta i djungeln av alternativa lösningar. Det var inte de att zonterapin inte var bra, det var väldigt behagligt - och jag längtade till varje nytt besök.

Det var verkligen en skön behandling för hela kroppen, och själens välbefinnande. Jag fick all möjlig hjälp av tjejen jag gick hos. Inte bara zonterapi; även homeopati-medel och magneter att ha i öronen (se bild nedan)  de fungerar lite som "akupunktur" som pressar mot punkter på öronen - detta var främst för att lindra mina spända axlar, och nacke.


Om du är intresserad av att läsa mer har jag en egen kategori för zonterapin:
Klicka här!

Nu ska jag som sagt testa en annan behandling, vad det är, säger jag inte än. Däremot kan jag rekommendera zonterapi för alla som vill göra något extra för sig själv. För mig kostade det 50 euro per besök (ca 500 kronor). Men om man satsar på ett besök i månaden är det definitivt värt det.

"Mini-nålar" till öronen, minskar spänningar främst i axlar och nacke



Inga kommentarer: