onsdag 12 september 2012

Ansiktsmask från Logona

För en tid sedan investerade jag (för första gången på... år?) i några färdiga ansiktsmasker. Mest för att jag tänkte att det skulle kännas lite lyxigare att inte alltid själv behöva stå i köket och förbereda med ägg, oljor och allt vad man nu kan tänkas vilja använda. Det blev en ansiktsmask från Logona, i så kallade "portionspåsar"...

Omdöme: 
Ansiktsmasken var väldigt krämig och lätt att applicera. Den doftade vagt av rosor. Jag upplevde inte att den skulle irritera min hud över huvudtaget. Efter några minuter kändes det som att den "smälte in i huden", alltså är det ingen ansiktsmask som direkt stelnar på ansiktet (alla som testat äggula-masken vet vad jag snackar om). Visst känns det lite extra lyxigt med färdiga masker, men... jag tror faktiskt jag fortsätter med mina hemgjorda masker i framtiden. SÅ kul var det faktiskt inte.  I helhet en skön och trevlig mask som lämnar huden mjuk och smidig. Dock får Logona ett STORT minus för portionspåsarna som sitter fast i varandra (två och två) utan möjlighet att riva isär dem. Detta innebär att man får leva med lite kladd från den använda påsen i badrummet tills man väljer att använda nästa del. Inte alls praktiskt om man till exempel tänkt ta med sig den på en resa.



Vill du komma vidare till...?

Inga kommentarer: