lördag 22 september 2012

Rundar av och avslutar projektet

Igår, nästan 40 dagar med candida-dieten avbröt jag den. Jag tog mig ett glas vin, och åt glass som aldrig förr. Hur skönt som helst. Men nu är ju frågan; vad gjorde kuren för mig?

- Mindre inflammerad, röd och irriterad hud över lag
- Piggare än vanligt, orkar mera 
- Viktnedgång på nästan 10kg

I det stora hela har det varit en nyttig kur för mig, och jag har verkligen fått rensa min kropp rejält. Jag kommer delvis försöka fortsätta hålla ett lågt mjölk-, socker- och kolhydrat-intag eftersom jag märker hur bra jag mår utav det. Givetvis kommer det mer bilder på mat som jag ätit under de två gångna veckorna, har liksom inte riktigt hunnit med att uppdatera bara.

Jag tänker visa er en före/efter bild på min kropp. Före candida dieten, precis efter sommaren var jag spritfet med på tok för många natt-mackor i bagaget. Det är riktigt, riktigt jobbigt att behöva visa dessa bilder... men på nått vis är det ju bra också. Delvis för att man själv ser att man nått ett resultat (viktnedgången var ju dock en bieffekt av dieten). Men jag skulle säga att candida-dieten funkar superfint om man vill gå ner i vikt, utan att äta en massa pulver och piller.

So, here we go...
- Klicka på bilden för större format -

6 kommentarer:

Mona ♥ La Vie est Belle sa...

Vad duktig du har varit! Lite glass och vin var du absolut värd efter din diet. :) Inspirerande att se din resa, både viktnedgång och att det faktiskt hjälpte din hud och kropp att må bättre.

Bra jobbat! Och roligt att du vågade dela med dig.

Ha en fortsatt fin helg!

N sa...

Du ser verkligen fantastisk ut! Bra jobbat! Kanske man själv skulle testa på nu när man fick se vilken skillnad det faktiskt gör!

Estelle sa...

Men oj vilka bra resultat du har fått av Candidadieten :)
Grattis verligen!
Utgick du i från någon bok eller så?
Skulle nog vara bra att köra för mig med även om jag inte behöver gå ner i vikt...
Bilderna ser verkligen ut som tagna från någon reklamkampanj för något bantningsmedel ;)
Modigt av dig att visa dem!

Leslita sa...

Vad roligt att det fungerade för dig. Jag ska läsa vidare lite mer här på din blogg, var ett tag sedan jag var här inne. Kram

Qbrium sa...

Tack alla för era upplyftande kommentarer! :) Kul att se att det faktiskt är någon som fortfarande kikar in på bloggen, trots att mina tankar varit "på annat håll" en längre tid.

Det var faktiskt otroligt smart att ta före/efter bilder, för man märker ju sällan själv resultatet när man ser sig själv varje dag.

Jag utgick inte från en bok, utan från en bipacksedel där det stod vad jag inte fick äta. Googlade fram lite om Candida-dieten också, men jag måste säga att det är svårt att få fram info. All mat jag lagt upp på bloggen är sådant jag själv kommit på att jag kan, och får äta.

Anonym sa...

Vad modigt av dig att dela med dig av bilderna! Du inspirerar mig verkligen att ta tag i mina kostvanor för att på så sätt må bättre.
//Hanna Li