söndag 18 november 2012

Bilder: candida-dietmat

Jag har varit lite lat och helt enkelt inte publicerat fler mat-bilder. Här kommer i alla fall en liten bildbomb. Har ännu mer bilder i mobilen, men det får bli ett till inlägg helt enkelt. Enjoy!


Experiment med Linssoppa. 
Var inte speciellt gott, men har man lagat 5 liter får man lov att äta upp allt...

 Ut och äta på restaurang. 
Det är så grymt svårt att försöka hålla en diet om man vill unna sig restaurangbesök. Jag försökte helt enkelt undvika att gå ut och äta. På bilden nedan var jag till Stockholm över dagen och "tvingades" väl  äta ute. Valde en fiskrätt och var noga med att fråga vad rätten innehöll och om man kunde ta bort det jag inte kunde äta. Gick riktigt fint. 

Grönsakssoppa. 
Har egentligen inte så mycket att tillägga. Det var min sambo som gjorde en enorm insats och lagade en rätt jag faktiskt kunde äta. Jag var just då mest glad över att kunna gå en hel kväll UTAN att fundera "vad ska jag äta? Hur ska jag laga det?". 

Gröt. I alla möjliga varianter. 
Gröt blev ju mer eller mindre "basen" för min kost. Frukost, ibland till lunch. Testade att använda en hel del olika saker som "krydda". Blåbär (bilden), svartvinbär, lite banan ibland och som tidigare nämnt rabarber. Min favorit var nog absolut blåbär. MUMS! 

Omelett med räkor.
Superlätt och riktigt gott. Räkor, paprika och lite andra kryddor. 

 Bjudsallad. 
En diet-sallad som man faktiskt även vågar bjuda vännerna på. Perfekt om du bestämt middagsdejt under diet-perioden. Recept på salladen finns i äldre inlägg på bloggen. 
Sök på "Vårens fräschaste sallad". 

"Mini-pizza".
Det här är resultatet av ett litet experiment. Jag fick en enorm squash av min pappa. Det är vad ni ser som "pizzabasen" på bilden. Sedan har jag helt enkelt slängt ihop lite kött, oliver och paprika. Ost på toppen. Skulle absolut laga detta igen, jättegott!


2 kommentarer:

Leslita sa...

Det där såg riktigt gott ut. Räkomeletten skulle jag vilja testa =)

Qbrium sa...

Haha, Leslita, vilket sammanträffande! Åt just den omeletten med räkor idag!