lördag 24 november 2012

Laserbehandling

Jag har påbörjat en medicinsk laserbehandling! 

Om jag inte minns fel är det kanske... 8:onde gången jag besöker mottagningen nu på tisdag. Resultatet är än så länge bra, min hud har blivit mindre torr och jag som annars brukar få supertorr hud på vintern går bara mot en mer och mer "normal" hud. Klart den är yttorr fortfarande, men inte alls på samma sätt som innan.

En behandling tar ca 30 minuter, jag brukar boka in 1 timme, då får jag massage i 30 minuter också. En medicinsk laserbehandling kostar 30 euro per gång, och inkluderat massagen betalar jag 50 euro.

De första tre gångerna gick jag på "intensiv laser", jag behandlades alltså tre gånger på en vecka, dels för att komma igång, och dels för att man skulle se om lasern kunde ge mig något. Om man inte känt någon skillnad efter 3 behandlingar så finns risken att man tillhör den 1% av befolkningen som lasern inte funkar på.

Laserbehandling kan hjälpa mot mycket; ont i nacken, acne-ärr, eksem etc. Om du är intresserad av att läsa mer om laserbehandlingar kan du kika här: http://www.laser.se/faq.htm

Bilder tagna från Google



Inga kommentarer: