torsdag 29 november 2012

Solpuder från Dermanord

För några veckor sedan inskaffade jag lite nytt bassmink. Den här gången har jag även försökt satsa på mer naturligt smink än tidigare. Jag måste säga att jag verkligen tycker om solpudret från Dermanord. Det ger ett naturligt, men markerat intryck. Jag tyckte egentligen färgen kändes mörk på paletten, speciellt för en blekfis som mig, det visade sig dock att pudret hade svagare färg än på riktigt än på paletten. Med den fina borsten (ingår ej) kan jag lätt styra hur mycket puder jag vill ha, och resultatet blir perfekt - varje gång!
Föredrar nu mer borsten än den vanliga "puderlappen" som ofta brukar användas. Även i dessa små dosor följer en hederlig puderlapp med. Och ja, det kan ju vara smidigt ifall man har puderdosan med sig i väskan och inte får plats med borsten. 

Färg: Sun Kissed
Inköpt: lokal naturkosmetisk butik
Pris: 225 SEK (Dermanords hemsida)
Hållbarhet: 36 månader

Sammanfattning: bra bassmink som känns ganska anonymt, utmärker sig inte mer än något annat solpuder. Det är klassat som natursmink, stort plus för de snygga och smidiga förpackningarna. Dock har jag svårt att hitta ett bra sätt att packa ner borsten på då jag ska iväg på resa, för att inte förstöra stråna borde man definitivt försöka ha nån förvaringsbox, eller varför inte bara ett lock att sätta på? 

Innehåll: Talc, Magnesium Stearate (från sterinsyra), Ethylhexyl Palmitate (från kokosolja), Mica (Glimmer), Silica (Kisel). +/- Cl 77891, Cl 77491, Cl 77492, Cl 77499.


Inga kommentarer: