lördag 1 december 2012

10 frågor

Jag var in på EKOsmetika's blogg, och hittade ett roligt frågeformulär. Härmapa som man är... :) Kopiera gärna in det till era bloggar också. Det är jättekul att läsa andras svar, ännu roligare blir det om man illustrerar med bilder. OBS: Eftersom jag har "kopieringsförbud" på min blogg har jag kopierat in alla frågor i kommentarsfältet nedan, därifrån är det fritt att kopiera.


1. Hur förvarar du dina hudvårdsprodukter?
Jag brukar ha en tub som alltid står framme någonstans; vid sängen, på vardagsrumsbordet eller vid avställningsbordet i hallen. Men för de övriga produkterna som annars också används dagligen så har jag inskaffat en vägghylla, precis bredvid spegeln. Bra översikt och lätt att få tag i. Alltid. Dock får glasförpackningarna trängas bland sminket i badrumsskåpet. Ifall att.

Hylla med sugproppar. Ryms tillräckligt med tuber och man har bra översikt.
Min olja förvaras dock vid handfatet. Främst för att  den ska vara nära till hands
men också för att man kan göra rent mycket lättare, om man kladdar. 

2. Hur förvarar du ditt smink?
Jag försöker hålla någon form av ordning genom att placera saker i burkar, nessesärer och korgar. Hela samlingen hittas i badrumsskåpet, känns mest praktiskt att ha dem där även fast jag skulle önska att mitt badrum gav ännu bättre möjlighet till förvaring. Nåja, en vacker dag...

Nessesärer, burkar och korgar, "relativt bra ordning", haha!
I nessesären förvarar jag allt "vardagssmink",
på så vis kan jag lätt ta med allt smink i väskan och bättra på under dagen. 
Alla nagelgrejer förvaras på en inbyggd hylla i vardagsrumsbordet.
Det är trots allt framför TV:n jag oftast målar naglarna.
Just nagellacken förvarar jag i en snygg, hjärtformad plåtask. 

3. Vad är det värsta sminkmisstaget som finns?
För mycket rouge/brun utan sol. Från sminkad till spackad på 0,2 sekunder.



4. Vilken är din favoritdoft?
Använder väldigt sällan parfymer. Har ingen riktigt favorit. Tycker Escada's parfymer är söta och somriga. Använder dock Jennifer Lopez "Live Edp" de få gångerna jag över huvudtaget använder parfym.


5. Om du bara fick använda smink från ett enda märke livet ut vilket skulle det bli?
Oj, vad svårt! Jag har mest satsat på naturkosmetisk hudvård och inte direkt på smink. Har precis börjat testa Dermanords basutbud av smink, i nuläget måste jag faktiskt säga att jag skulle använda Lumenes sminkprodukter. Har använt dem i år, och är riktigt nöjd. Tycker även det är fint att de satsat på en sensitive-serie och dessutom börjat ta bort mineraloljor, parabener etc från vissa produkter.



6. Nämn en skönhetsrelaterad rutin du har som andra skulle kunna uppfatta som konstig.
Bara en?! Vad ska jag välja? Haha! Hm... jag brukar smörja in ett jätte-lager av bodylotion innan jag ska sova, sen virar jag in mig i en nattrock av silke, eller något satinlakan eftersom jag inbillat mig att krämen då kommer gå in i huden istället för på lakanen. Ja, och sen är det ju ett sätt för mig att "stänga in" fettet/fukten för att inte behöva stiga upp och smörja in mig mitt i natten.


7. Vilket är ditt bästa och konstigaste skönhetsknep?
Hm. När jag pratar med mina vänner tycker dom nog det mesta jag pysslar med är lite udda. Honung i ansiktet? Skrubba kroppen med kaffe? Tvättar du sminket med OLJA?! Ja. Ni förstår. Nu väljer jag att vända mig till de som lider av eksem: skaffa tjocka gelnaglar - inga fler fula rivmärken eller sår - någonsin igen!

Tjockleken på mina naglar som jag har just nu 

8. Nämn en produkt du gärna vill ha.
Skin Repair från Q for Skin. Gudomlig produkt för huden, speciellt såhär till vintern. Visst kan jag unna mig en flaska, men med tanke på priset så blir det just bara en flaska... jag skulle behöva runt 4-5 i månaden!



9. Nämn en produkt du länge ville ha, köpte och blev besviken på.
Urtekrams Aloevera schampo/balsam. JAg hade länge funderat på att byta bort mitt schampo från apoteket till något naturligt. Så valde jag Urtekram. Usch vilket dåligt val! Jag tyckte att mitt hårbotten blev ÄNNU torrare. När jag sedan bytte till ett annat naturligt schampo så sa de i butiken att Urtekrams produkter "faktiskt har en tendens till att torka ut" (direkt citerat och står inte själv tillsvars för detta påstående). Men för mig var Urtekrams schampo helt värdelöst.



10. Nämn en produkt du tycker alla borde ha.
Weleda everon lipbalm. Det är så vanligt att folk går runt med torra läppar, de smörjer och smörjer med produkter som inte hjälper på grund av exempelvis mineralolja. Och sedan blir man "beroende". Jag har själv varit där, det är inte trevligt, och otroligt frustrerande att aldrig kunna gå utan att smörja läpparna. Weledas läppbalsam slår ALLT.

2 kommentarer:

Qbrium sa...

1. Hur förvarar du dina hudvårdsprodukter?


2. Hur förvarar du ditt smink?


3. Vad är det värsta sminkmisstaget som finns?


4. Vilken är din favoritdoft?


5. Om du bara fick använda smink från ett enda märke livet ut vilket skulle det bli?


6. Nämn en skönhetsrelaterad rutin du har som andra skulle kunna uppfatta som konstig.


7. Vilket är ditt bästa och konstigaste skönhetsknep?


8. Nämn en produkt du gärna vill ha.


9. Nämn en produkt du länge ville ha, köpte och blev besviken på.


10. Nämn en produkt du tycker alla borde ha.

Malin sa...

nej nu har ja bestämt mig! nu ska ja köpa hem weledas läppbalsam! har länge velat, men nu har du totalt övertygat mig:)

kramis