söndag 30 december 2012

Året som gått...


Jag har tagit en titt i arkivet och välkomnar år 2013 genom att summera ihop några större händelser under 2012. Under året som gått har jag hunnit med...

 Zonterapi
Testade zonterapi från januari till och med oktober, hjälpte tyvärr inte för min hud, men mådde riktigt bra av att få en helhetsbehandling av kroppen någon gång i månaden.

 Handlat online
Beställa hem något från nätet för första gången i mitt liv. Såklart blev det hudkrämer. Nu är jag inte lika rädd för att handla från nätet, det är ju supersmidigt och man har chans att testa fler olika produkter än utbudet i stan.

 Egna läppbalsam
Lagade mina första egna läppbalsam i början av året, nu är jag fast. Tyvärr har tidsbrist och brist på ork gjort att jag ändå köpt de senaste läppfetten från butiken. Men naturkosmetiska läppfett är verkligen det lyxigaste och mest underbara som finns - så egentligen stör det mig inte så mycket.

 Eksem guiden
Skapat sidan "eksem guiden" som innehåller tips och olika steg för att minimera eksembesvär. Sidan hittar du högst upp i bloggen, precis under headern. Sidan fick besöksrekord under den här vintern.

 Bloggpaus
Kände mig ganska omotiverad och hade ingenting att blogga om under våren, hade en rejäl bloggpaus på ca 2 månader. Nu skriver jag inte varje dag, men försöker uppdatera lite oftare än tidigare.

 Candida diet
Under 40 dagar gått på en så kallad "candida diet", främst för att "rensa huden". Bieffekt: gick ner nästan 10 kg. Före/efter bilder samt information om vad jag åt finns under kategorin "Candida Diet".

 Laserbehandling
Påbörjat väldigt framgångsrika laserbehandlingar. Det är vinter och min hud borde vara ett helvete att leva med... men jag ser faktiskt ganska normal ut. Häpnadsväckande!

 Mail från läsare
Fått rekordmånga mail där läsare berättat hur de blivit hjälpa av min blogg - superkul! Om du också vill skicka ett mail kan du göra det under kontaktfliken på höger sida om bloggen.

 Undersökningar
Börjat med månatliga "undersökningar" på bloggen (hittills har totalt 406 personer svarat på olika frågor). Tycker det är jättekul att veta lite mer om er som följer min blogg!

 Designförändringar
Bytt design säkert 10 gånger (är riktigt nöjd med den jag har nu). Ska försöka hålla färgtemat och byta header så att de passar årstiderna, men ändå ha kvar samma "princip". Tycker att en blogg ska vara lätt att känna igen och inte göra stora designförändringar för ofta.

 Byte av jobb
Bytt jobb och arbetsmiljö vilket resulterat i att min hud blivit bättre. Dessutom trivs jag superfint på min nuvarande arbetsplats och hoppas jag får stanna lääääänge. :)

 Besökskurvan 
Gått från 192 läsare i mars 2010 till 7 642 läsare, december 2012 (i månaden). Det är verkligen jättekul att kunna följa statistiken från dag 1, när bloggen startades.





5 kommentarer:

Förvaringsdrottningen sa...

Så kul att läsa den här sammanfattningen. Stort grattis till dig!

PS. Måste ta mig tid och leta efter dina inlägg om egna läppbalsam. Jag är ju totalt beroende av dessa och spenderar en förmögenhet på dem (känns det som i alla fall...) Det är endast Bodyshop som jag tycker duger, men skulle gärna vilja hitta ett billigare alternativ..

Qbrium sa...

Hej FD/Paulina! Tack för dina värmande kommentarer, jättekul att få lite feedback på inläggen nu och då. :) Slänger in en länk till inlägget om egna läppbalsam, ha så kul ;)

http://4u-yourspace.blogspot.com/2012/01/eget-lappbalsam.html

Camilla Pohjolainen sa...

Vilken fin blogg du har! Tycker speciellt mycket om alla dina tips! Jag undrar inte alls på att du fått flera läsare :)

Det var en rolig idé med veckans kommentatör och jag kommer jätte gärna med på det! Tack för inbjudan :)

//Camilla Pohjolainen
Bara Det Ljuvligaste

Qbrium sa...

Camilla: tusen tack! Har checkat in din blogg också, inte alls så pjåkig!

Camilla Pohjolainen sa...

Tack så mycket :)