tisdag 18 december 2012

Guidade Meditationer


Jag slår på ett röstklipp innan jag ska sova, eller när jag behöver gå ner i varv. Och nu är det klart: vi ska börja meditera på jobbet, en 10-20 minuter per dag, bara för att komma bort från skärmen, från jobbet, från allt som har med kontoret att göra... för en liten liten stund.

Det tog länge (läs: ungefär 10 gånger) innan jag faktiskt kom in i det där med guidade meditationer. Testade ju det förut, och skrev ett inlägg om det (hittas under etiketten "Qbrium Testar", eller använd sökfunktionen och sök på "meditation". 

För dig som är sugen på att själv testa delar jag med mig av några sidor med gratis klipp som jag själv använder mig av. Tycker det är helt underbart att kunna växla mellan röster och klipp ibland. Att varje kväll höra på samma klipp blir ju lätt ganska enformigt, och till sist tar man inte notis till vad de faktiskt säger. 

Varje länk innehåller en, eller flera ljudfiler, så, ta för er!







 

Inga kommentarer: