onsdag 5 december 2012

Kräm-shopping @December

Har botaniserat bland Laveras produkter igen, vinterklassikerna body lotion med dofter från Lavera får fortsättningsvis hänga med i mitt badrumsskåp. Perfekt när man vill lyxa till det lite. Som jag nämnt förut tycker jag ofta det är svårt att hitta lyxiga, doftrika krämer som min känsliga hud inte reagerar på. Laveras krämer är perfekta - föredrar faktiskt deras doftande body lotions mer än deras basic serie. 

Fick just veta att "Honey Moments" ska sluta tillverkas. Blev lite ledsen då jag verkligen ÄLSKAR just den doften. Testar på två nya dofter istället; Macadamia Passion (Limited Edition) och Apricot Summer. 

Body lotions på tub: Honey Moments, Apricot Summer, Coconut Dream.
I den öppna burken finns Laveras "Body Butter Macadamia Passion Limited Edition".
Burken längst mot höger innehåller en basic ansiktskräm med Q10 (för åldrande hud). 
Det ska bli riktigt intressant att använda det nya kroppssmöret på burk, men även Laveras basic ansiktskräm som jag inte testat tidigare. Har tidigare testat en hel del olika ansiktsprodukter från Lavera. De har superfina serier för de flesta hudtyper.

För er som inte redan visste det så är Laveras produkter speciellt utvecklade för atopiker. Anmärker det än en gång då jag märkt att många atopiker och personer med vintereksem hittar till bloggen nu när det börjar bli kallare ute...

...varmt välkomna, hoppas ni hittar många fina tips!


1 kommentar:

Elisabeth - Natural Beautytalk sa...

Blir spännande att höra vad du tycker om body buttret är själv nfykien på det, macadamia passion låter som en så härlig doft!

Är också väldigt förtjust i Laveras Coconut Dream body lotion, tycker den luktar gudomligt. :)