fredag 7 december 2012

Medicinskåp

Om det är något vi haft problem med här hemma så är det medicinskåpet. Allt ligger huller om buller, och du hittar aldrig det du söker. Här om dagen hittade jag en av de klassiska IKEA grejerna (småförvaring, träskåp med 6 lådor).

Perfekt att utrusta varje låda med ett specifikt tema (nu har jag tyvärr tappat bort två av lådorna, så den nedersta sektionen får agera "vitaminhylla").

Sektioner: "Förband & brännskada", "förkylning & värk", "sår & plåster" samt "mediciner".
Ska dock försöka hitta snyggare etiketter men, det duger tills vidare.


7 kommentarer:

Marta sa...

ja jag måste ju komma igång :)

Anonym sa...

Tack för att du introducerat mandeloljan för mig :)
Förresten är du från Åland? Tycker jag känner igen dig från nån bild :P

Qbrium sa...

Anonym: för all del. Kul att kunna hjälpa till. Jag är "anonym", men bor i Finland... på en ö. Ta det som du vill ;)

Anonym sa...

Hej, Jag hamnade på din blogg när jag sökte på mandelolja. Har läst igenom lite av dina inlägg nu. Köper du mandeloljan från apoteket eller Life? Har du testat mandeloljan från Weleda? Den är ju ganska dyr om man jämnför med apotekets..
Mvh Anna

Qbrium sa...

Hej Anna, jag köper mandeloljan både från apoteket och life... på min ort har både apoteket och life samma märke på mandeloljan.

Wedelas mandelolja har jag aldrig köpt, den är riktigt dyr, och totalt slöseri på pengar enligt mig.

Se bara till att du köper en kallpressad mandelolja. :)

Anonym sa...

Tack för snabbt svar :)
Är det märket Crearome du köper då? Eller den där bruna flaskan med vit kork?
När jag läser om Weledas mandelolja så står det inget om den är kallpressad.
Mvh Anna

Qbrium sa...

Hej igen Anna! Eftersom jag bor i Finland så har jag en "finsk variant", det är en brun flaska med vit kork. Hittade en bild jag tagit på flaskan i detta inlägg:

http://4u-yourspace.blogspot.com/2011/10/manikyr-kvall.html

Kallpressad mandelolja är ju alltid kallpressad mandelolja. Sedan att förpackningen ser annorlunda ut är ju sin sak.