fredag 28 december 2012

Undersökning december

FRÅGA: Använder du mandelolja som rengöring?

Ja
               29 (30%)
Nej
               24 (25%)
Jag gjorde det, men slutade
              12 (12%)
Jag funderar på att börja
              19 (20%)
Ibland
              10 (10%)

Antal röster totalt: 94 stycken.

På Stylesearch finns en tråd om mandelolja där många skrivit och berättat om sina egna resultat, samt ställt frågor. Det finns många blandade frågor och svar. Kanske det är värt att kika på, för dig som funderar på att testa mandelolja? Tråden hittar ni HÄR.

Ni som slutade med mandelolja, jag skulle gärna vilja veta varför. Det finns ju många orsaker: kosmetisk acne, passade helt enkelt inte hudtypen, hjälpte inte etc. Berätta gärna! Det är viktigt att de som funderar på att börja får se båda sidorna av myntet.

2 kommentarer:

Elisabeth - Natural Beautytalk sa...

Jag använde mandelolja efter att ha läst om det på din blogg, jag gillade den och tyckte att den fungerade bra men sen testade jag olivolja och tyckte att den kändes ännu bättre på huden.
Jag antar att olivoljan helt enkelt passade min hudtyp bättre, min syster däremot gillar inte alls att rengöra huden med olivolja så det verkar vara väldigt individuellt. :)

Qbrium sa...

Hej Elisabeth! Vilken olja man väljer att använda beror ju mycket på hurdan hudtyp man har. Det finns ju gott om fina, godkända oljor att använda - så det är bara att testa sig fram. Själv har jag sett jättefina resultat då jag använt mandeloljan.

Jag har även fått kommentarer om att mandeloljan slutat verka efter några månaders användande, kan hända att man behöver varva med andra oljor ett tag för att huden inte ska "vänja sig".

Huvudsaken är att du hittat en olja som passar din hud.

Varför gillade inte din syster oljan? Kändes den för fet på huden, eller var det bara tanken att smörja in sig med olja som skrämde henne?