torsdag 24 januari 2013

Återfuktare från Dermanord


Body Lotion från Dermanord
Jag har tidigare använt olika body lotions från Dermanord/Maria Åkerberg. Fast den lotion jag faktiskt fastnade för var den med bergamot och sandelträ som doft (till vänster på bilden). Det är en mjuk kräm som går väldigt lätt in i huden, den är ganska vattnig och inte det minsta oljig. En trevlig "baskräm" för de hudområdena som inte är akut-torra. Passar hela kroppen. Jag är väldigt nöjd med denna body lotion och kommer troligtvis använda den rätt mycket i vår. Det tar en liten stund för huden att anpassa sig till krämen, eftersom den inte är lika fet som de vanliga lotions jag brukar använda, däremot är smörjfaktorn inte lika hög när man väl kommit in i användningen. 

Sammanfattning: lotion som funkar bra för morgon/kvällsbruk eller efter duschen. Har dock ingen extraordinär effekt på eksem eller torr hud. Denna bodylotion finns i olika storlekar. Denna förpackning innehåller 500 ml och kostade mig ca 400 kronor. Köpa igen? Japp. Det är inte första gången jag använder denna lotion, och säkerligen inte den sista...

Face Lotion för normal/torr hud
Tidigare testade jag Face Dream som är en ansiktskräm i samma serie som denna, fast för extra torr hud. Tyvärr tyckte jag inte att den bet på min hud. Min tanke med att köpa en mindre fet lotion var att kunna blanda denna med olja för att få ett ultimat resultat. Nå, hur gick det?

Det gick rätt bra faktiskt. Att kombinera krämen med olja gav den perfekta grunden. Dock tog min hud upp både oljan och krämen rätt snabbt, så man får bättra på med mer kräm efter en liten stund. Personligen tror jag inte att just lotion+olja metoden är för svag för de som har torr hud, jag tror bara att min hud behöver extra mycket kräm - något jag verkligen borde avvänja huden med, speciellt i ansiktet. Men det är inte så lätt när man ibland vaknar och ser ut såhär.

Sammanfattning: lotion för ansiktet som fungerar bra för normal/lite torr hud, fungerar även fint för riktigt torr hud om man blandar den med olja. Jag använde både avokadoolja och olivolja - dock inte på samma gång. Denna lotion för ansiktet är förpackad i en tub på 100 ml (finns även 50 ml) och blir din för 250 kronor (priset taget från Maria Åkerbergs hemsida). Köpa igen? Kanske. Funkade ju rätt bra, men vill gärna testa andra ansiktskrämer. Denna var inte ultimat för mig.

2 kommentarer:

Lollo sa...

ååå seriöst super fin blogg, och älskar dina tips! Älskar dina inlägg, hur du skriver dom, och din header. Blev sjukt glad när jag såg att du hade börjat med veckans kommentatör!!! :D

Det hade betytt GULD om jag blev veckans kommentatör för jag behöver lite fler läsare... ;) Who doesnt?


KRAM PÅ DIG!!!

Qbrium sa...

Åh, tusen tack Lollo!!! :) Det värmer!