lördag 19 januari 2013

Born to Bio Deodorant


På Born to Bio's hemsida står det följande: "Born to Bios använder ekologiska och naturliga råvaror som är certifierade enligt ECOCERT´s riktlinjer och alla produkter är fria från parabener, mineraloljor och konserveringsmedel". När jag såg denna söta förpackning i hyllan kunde jag inte låta bli att ta en närmare titt...

spontant, när jag ser den här förpackningen så påminner den om en drickyoghurt man kan köpa i butiken. Utformningen är iögonfallande, och man kan inte låta bli att notera vilken omsorg som finns runt etiketten. Jag gillar att den inte ser ut som en vanlig deodorant - för ärligt talat, hur charmerande är det att låta en deodorant stå framme i badrummet? 

Den doftar vaniljmilkshake med några droppar hudvård i - mums! Hittills har jag bara använt den i en vecka, men jag har inget ont att säga om denna deodorant än så länge. Den kliar och irriterar inte huden, den känns trevlig och lite krämig att rolla på. Torkar in relativt snabbt, och har hittills inte lyckats fläcka ner mina kläder. 

Märke: Born to Bio
Pris: 9,90 euro (ca 100 kronor)
Hållbarhet: 6 månader efter öppnad förpackning

Ingen alkohol, inga parabener och ingen aluminium. 

Inga kommentarer: