onsdag 27 februari 2013

En Burk Med Kärlek

Jag spinner vidare på gårdagens feel-good tema med ett tips på vad du kan ge bort till din vän, väninna, kärlek, mamma, pappa, syster, bror eller till någon annan som står dig varmt om hjärtat. Låt mig presentera En Burk Med Kärlek...

Du behöver:
- en glasburk med lock
- eventuellt pyntmaterial
- en penna
- några papper
- snälla ord

Skriv snälla ord, berättelser, dikter, saker du sagt om personen etc. på ett papper. Klipp ut dina snälla ord, meningar, dikter och annat du skrivit i passande lappformat. Vik lapparna och sätt dem i burken, skruva på locket, ta ett snöre (om du vill ha det) knyt fast runt burken som dekoration - och TAA-DAA så har personen du tillägnat texterna precis fått en hel burk fylld med pepp och fina ord personligt tillägnad till henne, eller honom. Bara att ta fram och dra en lapp när livet känns tungt.

Här kommer bilder på burken jag precis skapat åt min sambo som en överraskning (tur att han inte läser min blogg, haha). Hade tänkt ge tips på vad man kan skriva, men de lapparna jag skrivit är väldigt personliga så ni får helt enkelt göra en djupdykning i hjärtat så kommer nog orden flöda. ;)



2 kommentarer:

Tessie sa...

Vilken super bra idé! Jag firar snart 4a år med mannen i mitt liv. Så detta kan ju vara en super bra idé att ge. Tack! :D

Othilia sa...

Så fint!