torsdag 21 februari 2013

Jag ger upp...

...och stannar tills vidare på blogspot. Bloggen får se ut som den gör tills vidare. Och jag har valt att lämna den öppen. Egentligen tänkte jag göra drastiska förändringar och därav stänga ner den ett tag, men jag har kommit fram till att efter lite fler än trehundra inlägg på bloggen blir det ganska intensivt och jobbigt att  sammanfatta och göra om allt.

Jag har stirrat på bloggen och funderat länge på hur man skulle kunna optimera den, eller göra den bättre. Ni som ser från ett annat håll och inte administrerar - har ni synpunkter på hur bloggen ser ut i dagsläget (upplägget, kategorier, innehåll, design - allt)? Jag tror jag blivit hemmablind.

Förlåt för så många OT-inlägg på raken. Det måste vara ganska förvirrande för er del...

/Qbrium


Tidigare inlägg i följetången 
"vad sjutton ska jag göra med bloggen?": 


Tors 21 feb: Hemsida

Okej. Nu har jag funderat och funderat, och googlat...och googlat lite till. Har ni några schysta, rätt lättanvända sidor där man kan göra hemsidor gratis, eller för en liten peng? Alla jag hittills kikat på har jag varit missnöjd med. Blogspot har hittills varit det "enda dugliga". Några tips?

Ons 20 feb: Åtkomst till bloggen?

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra av min blogg, eller om jag ska fortsätta blogga alls. Har funderat på att sätta ihop allt till någon hemsida, så att informationen ändå finns någonstans. Om ett par dagar kommer jag stänga ner bloggen (i alla fall tillfälligt) så att bara vissa inbjudna får åtkomst till den.

Vill du ha åtkomst till bloggen? Skicka ett mail med din mailadress till mig via "kontakt formuläret" (knapp till höger i bloggen, eller skriv en kommentar där du inkluderar din mailadress (var lugn, jag kommer ej godkänna de kommentarerna).

Tidigare skrivna inlägg om detta är nu raderade på grund av att de tar upp "onödig plats" i bloggen. 

1 kommentar:

Heiduskaja sa...

Jag vet inte exakt hur blogspot funkar och så när jag aldrig haft blogspot själv, men jag har iallafall bra tips till dig :) Jag har bytt en gång från bloggspace.se till blogg.se, för att den där skitsidan stängs ned och öppnas igen fram och tillbaka så har knåpat mig genom design många gånger! Hur som helst, jag tycker om designen som du har nu, den är väldigt härlig och ja hur ska man kalla det? Hemtrevlig kanske låter lite wtf, men man känner sig välkommen med tanke på färgerna. Ett sätt du dock skulle kunna piffa upp bloggen är att ha mer bilder! Bilder, bilder, bilder som beskriver mer än tusen ord, det skulle ge bloggen ett ordentligt lyft! För att göra bloggen mer som ''din'' kan man ju kolla om man kan ändra stil på texten till blogginläggen (inget illa menat men den kan verka lite stel) för annars skriver du väldigt bra - piffa upp texten blir bara extrakrydda! :D Vad du än gör, så tycker jag inte du ska byta - det går alltid att fixa till den mer! :)
Hoppas mina tips hjälper! :)
Om du nu skulle ha frågor kan jag ju försöka hjälpa till så mycket det går! :) Kram!
PS! Det är okej att utse mig till veckans kommentatör - har inget emot :) DS!