tisdag 26 februari 2013

Love yourself!

Jag fortsätter denna vecka med ännu ett inlägg om kropp och hälsa. Igår tipsade jag ju om videor som finns ute på youtube där man kan "gruppträna" ensam hemma i vardagsrummet (länk till inlägget).

Idag tänker jag ta upp olika kroppstyper. För någon dag sedan trillade Veckorevyn ner i mitt brevinkast. Denna månad har de skrivit om olika kroppstyper. Två fulla sidor med feel-good känsla. De har också samlat elva tjejer som modigt kastat av sig kläderna och visar hur de ser ut (nästan) in på bara skinnet. Detta måste jag givetvis fotografera och ta upp i bloggen. Det är så otroligt viktigt att vi kommer ihåg att alla ser olika ut och att det inte finns någon som är perfekt.

"86 procent av VeckoRevyns läsare har komplex över något, och nära häften har struntat i att visa sig i bikini på grund av detta"

Åttiosex procent! Det är helt sjukt. Idealet har verkligen dragit oss alla över huvudet. Nu startar VR sin pepp-kampanj #VR LOVE FLOW - och jag är inte sen att haka på. Vi behöver i största allmänhet bli bättre på att ge komplimanger till varandra. Ge och ta. 

Kan ni lova mig att bli bättre på att ge komplimanger? Kan ni lova mig att ni under denna vecka åtminstone försöker boosta både er egna, och de i er omgivning? Det kan jag i alla fall lova er att jag kommer göra. Måste även passa på att tipsa om två riktigt bra och nyttiga bloggar som postar bilder på "vanliga människors" kroppar - varning för en del nakenbilder: http://kroppsbild.wordpress.com/ och http://bodypalace.blogspot.com/. Enjoy!



Inga kommentarer: