fredag 1 februari 2013

Undersökning, januari

Hur hittade du Your Space bloggen? Genom...
- google?
- annan sökmotor?
- tips av kompis?
- facebook?
- Stylesearch?
- Inget av ovanstående?

95 stycken (70%) har hittat hit via Google, 3 stycken (2%) hittade bloggen via en annan sökmotor. 4 stycken (2%) har blivit tipsade om bloggen via en kompis, 4 stycken (2%) har läst om bloggen via Facebook, 9 stycken (6%) har klickat sig vidare från forumet Stylesearch - rakt in i min blogg. Och 8 stycken (5%) hittade hit på grund av någon helt annan anledning. Totalt var 135 personer med och röstade i januari-undersökningen. 

- oj, undersökningen talar verkligen sitt tydliga språk! Min blogg är inte ens speciellt SEO-optimerad. Däremot kommer bloggen upp bland de första alternativen om man söker på "mandelolja", "mandelolja + hud" eller namnet jag bloggar under; "Qbrium". Undrar vad NI googlat på för att hitta hit.


Nu blir det nog en liten paus med undersökningar. Jag håller som bäst på med korrigering av designen och får inte in undersökningarna på något snyggt vis.Bygger lite på januari-undersökningen istället:

Har ni själva googlat era bloggar för att se vilka sökord som leder dit? Vad kom ni fram till? Kanske du skriver om ett speciellt ämne som blivit ett stående "tema" för bloggen?

1 kommentar:

Tatsu sa...

Jag googlade på att "bleka ärr naturligt" för något år sedan och trillade på så vis in på din blogg:)