onsdag 27 mars 2013

Do It Yourself -inspo

Jag kan inte annat än att älska dessa små bilder som flödar på Facebook, bilder i några steg som visar hur du gör om saker, eller hittar nya användningsområden till dina gamla prylar. Jag har samlat ihop ett gäng med DIY-bilder, några av mina personliga favoriter just nu:

Tänk så lätt det kan vara att göra tilltugg till festen ;)

Mysigt och miljövänligt att återanvända. 

Skulle definitivt testat detta om jag sett denna bild innan jag köpte min smyckeshållare. 

Dekorativt - skulle dock själv föredra ett mer färgglatt tyg.

Sommartips!

Ser nog lättare ut än vad det är, men alltid värt att testa. 

Sommartips nummer 2 - något att snickra ihop under regniga vårdagar? 

Snyggt! Men undrar vad det är för material på struten, vanligt papper? 


Funkar inte i praktiken med vår rostare, skulle det funka med din?



Personligt & snyggt! #1

Personligt & snyggt! #2


Funkar ju med andra silhuetter också. Ingen dum idé. 

Måste prova vid tillfälle, en svart kanske... 
Aldrig druckit "hemmalagad" Frappuccino. Kanske dags?


Snyggaste anteckningsblocket på mötet - check!

Kul idé! Tror de använde någon form av plast för att göra detta. Tyg måste ju dock gå minst lika bra?

Gillade du dessa bilder? 
En hel del av bilderna kommer från:
Recipies, Tips & Craft (Facebook) & Créme de la Craft Blog

2 kommentarer:

Linn sa...

Härliga tips du har hittat och delar med dig av!

Gillar speciellt de fina ljusburkarna och återanvändningen av gamla kasettband. Den idén hade jag aldrig kommit på själv.

Leslita sa...

OMG vad mycket bra saker. Alltså smörgås rostaren på sidan, haha. Men jag är lite skeptiskt till de med levande ljus. Den med plåtburkarna, blir det inte svarta bränmärken där, och vinglasen såg lite riskfyllt ut. Men allt annat var fina ideer.