måndag 25 mars 2013

Snabbmat! ;)

Vi börjar veckan med ett litet inlägg för de som känner en viss tidsbrist i vardagen. Det är kanske en lite missvisande rubrik, för idag ska jag definitivt inte tala om det som man i vanliga fall kallar snabbmat. Jag ska tala om den mat du förbereder från början som går enkelt att laga då du har bråttom, eller helt enkelt till tillfällen då du inte kom ihåg att du behövde en matlåda. Här kommer en bild på det jag slängde ihop då jag glömt bort att jag skulle ta med lunch till jobbet...


Här kommer listan på produkter jag använde i salladen, det är sådant som man oftast har hemma, eller som annars kan vara bra att alltid ha hemma i sitt basföråd, alltid förberedd med andra ord...
  • Vanlig sallad
  • Oliver
  • Solrosfrön
  • Ägg 
  • Majs på burk
  • Rödlök (syns ej på bilden)
  • Ananas på burk
  • Gurka
  • Olivolja
Resultatet? En supergod, nyttig sallad som tog mig 10 minuter att slänga ihop. Man kan givetvis använda en massa annat man råkar ha hemma; skinka, ost, paprika, tomat etc. Poängen med inlägget? Fyll på ditt basföråd regelbundet och du är alltid förberedd då du inte alltid har tid att förbereda lunch/middag etc. 

Inga kommentarer: