torsdag 28 mars 2013

Tuber, krämer och brukar

Det finns inte en eller två tuber i mitt skafferi med hudvårdskrämer. När tuberna tar slut finns det oftast ändå kräm kvar i dem, bara det att man inte kommer åt den. Jag har tidigare skrivit om att man kan klippa upp tuben och hitta kräm för närmare en eller två användningar till (för hela kroppen!).

Om man har fler tuber med samma kräm så kan man dessutom klämma ut det sista innehållet i olika burkar och märka dem med hudkrämens namn. Därför är det också bra att diska upp och återanvända burkar som det tidigare varit hudkräm i. Otroligt praktiskt att ha med sig i väskan!

Själv är jag nästan en "burksamlare", just nu har jag ungefär 15 burkar och hållare i olika stil och format. Dels för att kunna göra egna hudvårdsprodukter, dels för att kunna förvara de sista dropparna (som på bilden under) och dels för att det kan vara smart att lägga hudkrämer i burkar då man är på resa istället för att ta med hela förpackningen (om man har en stor förpackning).

Tuberna är en aning deformerade innan jag slänger dem. Ingenting får gå till spillo!

Diskade burkar som återanvänds, fylls med kräm och märks efter innehåll. 


Inga kommentarer: