fredag 1 november 2013

Lifes body butter och Faith In Nature Lotion

För några veckor sedan var jag på nytt på jakt efter spännande produkter för huden. I och med min ekonomi frågade jag personalen på Life om en naturlig, bra och relativt billig kräm till huden. De visade mig deras egna bodylotion med doften kokos. Fastnade direkt för den ljuvliga doften och köpte den.

Tyvärr blev jag inte alls så nöjd. Jag upplevde att min hud reagerade negativt på produkten, jag fick små röda prickar över huden och jag måste smörja in mig väldigt ofta. Först tänkte jag bara "äh, det är ju en ny produkt - huden är inte van", men när det inte gick över insåg jag att denna produkt inte funkar för mig. Otroligt synd med tanke på priset och att det var en av de första produkterna min sambo kunde hålla med om att doftade gott (det vill säga varken sjukhus eller tallbarrsskog).

Life Natural Body Butter Cocos, innehåll: 
Aqua, Isoamyl Laurate, Brassica Campestris (Rapeseed) Seed Oil, Butyrospermum Parkii (Shea) Butter, Glycerin, Cetearyl Alcohol, Olus (Vegetable) Oil, Glyceryl Stearate Citrate, Cera Alba, Glyceryl Caprylate, Sodium Levulinate, Xanthan Gum, Hippophaë Rhamnoides (Sea Buckthorn) Seed Oil, Tocopherol, Sodium Anisate, Parfum, Helianthus Annuus (Sunfl ower) Seed Oil, Sodium Phytate, Ascorbyl Palmitate, Citric Acid.


Efter mitt första misslyckande gick jag till en annan butik och köpte med mig Faith In Natures Body Lotion på pump. Jag hade inte speciellt stora förhoppningar - men till min förvåning gick det två 150 ml pumpflaskor utan några reaktioner på huden. Jag köpte en till - och nu är jag fast. Kommer detta bli min "dream creame" i vinter? Just nu verkar det mer än lovande. Huden håller sig fin, finare än på mycket länge. Mitt största problem är att jag behöver större förpackningar än 150 ml. För en atopiker är 150 ml kräm på tok för lite. Det kommer bli en dyr vinter om jag ska köpa många små flaskor. Måste ta reda på om det går att få in större varianter. När jag förra vintern smörjde in mig med Maria Åkerbergs hudlotion beställde butiken in 5 liters flaska åt mig. En sån som används på salonger. Hoppas verkligen de skulle kunna göra samma sak i denna butik! 

Faith In Nature Revitalising Body Lotion, innehåll: 
Aqua, Caprylic/capric triglyceride, Helianthus annuus seed oil, Glycerin, Aloe barbadensis leaf juice, Cetearyl wheat straw glycosides, Butyrospermum parkii butter, Cucurbita pepo seed oil, Calendula officinalis flower extract, Tocopherol, Parfum, Cetearyl alcohol, Stearic acid, Glyceryl stearate, Xanthan gum, Citric acid, Sodium benzoate, Potassium sorbate,Limonene,Linalool



1 kommentar:

Elisabeth sa...

Vad roligt att du hittat en kräm som passar dig! :)
Synd att Lifes kräm inte passade dig, har inte ens vetat om att de har en egen serie.