torsdag 16 januari 2014

Skönhetsmissar del 1

Testat någon underlig metod för att bli av med finnar? Färgat håret i heeelt fel färg? Jag tror vi alla gjort en del skönhetsmissar genom åren. Nu tänkte jag börja dela med mig av några av de skönhetsmissar (och andra kosmetiska konstigheter) jag minns bäst genom åren. Det är bra att det går snett ibland, då kan man ju lära av andra, eller hur? Så här kommer några konstiga, knasiga och vissa helt idiotiska skönhetsmissar...


Del 1: Toppa ögonfransarna
När jag var kanske 11-12 år gammal så var saxen min bästa vän. Jag vet än idag inte varför jag gillade att klippa i precis allt som kom i min väg: hår, kläder, papper, plast, saker och....ögonfransar? Kommer inte ihåg vad min tanke var när jag satte mig ner med mammas lilla nagelsax och försökte toppa ögonfransarna. Kanske trodde jag att dom skulle bli längre? Well, well... det blev snett och på vissa ställen hade jag inga ögonfransar kvar (som tur har dom växt tillbaka och har en mycket fin längd idag). Eftersom jag hade ljusa ögonfransar trodde jag inte att någon skulle märka något. Direkt när mamma såg mig frågade hon vad sjutton jag gjort med mina ögonfransar. Skönhetsmiss två: man ser att dina ögonfransar är underligt klippta fast du är blond. Så tokigt det kan gå. :)

Mina ögonfransar idag

Inga kommentarer: