fredag 17 januari 2014

Skönhetsmissar del 2

Testat någon underlig metod för att bli av med finnar? Färgat håret i heeelt fel färg? Jag tror vi alla gjort en del skönhetsmissar genom åren. Nu tänkte jag börja dela med mig av några av de skönhetsmissar (och andra kosmetiska konstigheter) jag minns bäst genom åren. Det är bra att det går snett ibland, då kan man ju lära av andra, eller hur? Så här kommer några konstiga, knasiga och vissa helt idiotiska skönhetsmissar...



Del 2: Suga ut finnarna med en petflaska
Ja. Ni läste rätt. När jag var mellan 16-17 år läste jag någonstans på Internet (kommer inte längre ihåg var) att man kunde koka varmt vatten som man skulle sätta i en petflaska, sedan skulle man sätta öppningen på petflaskan mot finnen och de varma ångorna skulle "suga ut" finnen från huden. Vet inte varför jag tyckte det här lät superklipskt, men sagt och gjort! Det slutade med att jag i flera månader gick med en blandning mellan finne och brännsår i ansiktet på tre olika ställen. Så om någon där ute får tipset - do not, I repeat DO NOT try it! Ångor från kokande vatten, direkt mot huden slutet av en petflaska? Njaeh...

Ett av märkena, på kinden. Har som tur är ingenting kvar av detta "experiment". 

Inga kommentarer: