lördag 18 januari 2014

Skönhetsmissar del 3

Testat någon underlig metod för att bli av med finnar? Färgat håret i heeelt fel färg? Jag tror vi alla gjort en del skönhetsmissar genom åren. Nu tänkte jag börja dela med mig av några av de skönhetsmissar (och andra kosmetiska konstigheter) jag minns bäst genom åren. Det är bra att det går snett ibland, då kan man ju lära av andra, eller hur? Så här kommer några konstiga, knasiga och vissa helt idiotiska skönhetsmissar...


Del 3: Min första fina, BLÅA ögonskugga
Jag var väl kanske 10-11 år när jag fick min första ögonskugga. Jag kommer ihåg den jättebra: ljusblå med glitterkorn i. Paletten var rund och den kom från det finska kosmetikmärket Lumene. Alltså HUR TÄNKER MAN när man ger en tjej hennes första ögonskugga och den är lika blå som en blåtira? Jag skuggade mina ögon med den en längre period och det kändes ju prima att kunna göra sig så fin. Problemet var väl mest att jag som 10åring inte hade en aning om hur jag skulle sätta en ögonskugga för att det skulle se snyggt ut på mig, istället vittnar familjealbumen om en tjej med ditmålade blåtiror. Som tur är(!) finns det inget bildbevis på min dator, så detta spektakel får ni måla upp (hihi) i huvudet.

Ungefär denna färg hade min första ögonskugga.


Inga kommentarer: