söndag 19 januari 2014

Skönhetsmissar del 4

Testat någon underlig metod för att bli av med finnar? Färgat håret i heeelt fel färg? Jag tror vi alla gjort en del skönhetsmissar genom åren. Nu tänkte jag börja dela med mig av några av de skönhetsmissar (och andra kosmetiska konstigheter) jag minns bäst genom åren. Det är bra att det går snett ibland, då kan man ju lära av andra, eller hur? Så här kommer några konstiga, knasiga och vissa helt idiotiska skönhetsmissar...


Del 4: Pierca läppen, själv.
Ohhh, den här kommer jag ihåg så tydligt. Jag gick i åttan och satt på syslöjden då den briljanta idén kom farande från ingenstans: jag skulle ta en nål och pressa den igenom min underläpp. Själv proceduren var inte alls smärtsam, vad jag kommer ihåg - trots att det är sjukt farligt att sitta och sticka in nålar i sig själv hur som helst - om nålen gått genom en nerv hade min underläpp blivit förlamad. I vilket fall som helst, där satt jag i syslöjdssalen, "nypiercad" med ett sånt där runt örhänge inpetat under läppen och var tvärnöjd.  Tyvärr var inte mamma lika nöjd över mitt påhitt, och tyvärr var hålet helt snett, och tyvärr blev det infekterat, och tyvärr insåg jag själv att jag inte passade med piercing i underläppen. Tror jag hade i den i 2-3 dagar innan jag gick med på mammas tjat om att låta den växa fast. Idag finns inga men på min underläpp, men jag säger det igen. Jag hade änglavakt att jag inte gick och blev förlamad på kuppen. Denna skönhetsmiss var alltså både korkad och ful.

Inga kommentarer: