måndag 20 januari 2014

Skönhetsmissar del 5

Testat någon underlig metod för att bli av med finnar? Färgat håret i heeelt fel färg? Jag tror vi alla gjort en del skönhetsmissar genom åren. Nu tänkte jag börja dela med mig av några av de skönhetsmissar (och andra kosmetiska konstigheter) jag minns bäst genom åren. Det är bra att det går snett ibland, då kan man ju lära av andra, eller hur? Så här kommer några konstiga, knasiga och vissa helt idiotiska skönhetsmissar...


Del 5: Den lysande gula tanden
Denna miss var egentligen inte mitt egna fel, men jag tar upp det ändå. När jag gick i 3-4 klass cyklade jag omkull rejält och slog ut ena framtanden. Detta resulterade i ett halvårs regelbundna besök till tandläkaren. Jag fick bland annat en ny tand, en så kallad "plasttand". Tandläkarna som gjorde tanden missbedömde färgen helt, och jag gick i flera år runt med en lysande gul framtand. Som tur var åtgärdade de andra tandläkarna man fick när man började gymnasiet problemet snabbt och kostnadsfritt. Sensmoralen? Berätta om du är missnöjd, även fast du har tandläkarskräck och kanske inte är så gammal, det är aldrig kul att gå runt och inte riktigt våga le på grund av en gul tand.

Dålig bildkvalité, men jag tror att ni ser vilken av framtänderna som tandläkarna missbedömt. 

Inga kommentarer: