tisdag 21 januari 2014

Skönhetsmissar del 6

Testat någon underlig metod för att bli av med finnar? Färgat håret i heeelt fel färg? Jag tror vi alla gjort en del skönhetsmissar genom åren. Nu tänkte jag börja dela med mig av några av de skönhetsmissar (och andra kosmetiska konstigheter) jag minns bäst genom åren. Det är bra att det går snett ibland, då kan man ju lära av andra, eller hur? Så här kommer några konstiga, knasiga och vissa helt idiotiska skönhetsmissar...


Del 6: Sota ögonen trots att man inte lärt sig hur man gör.
I början av högstadiet var jag en av dem som gick med svarta kläder och förstås...sotade ögonen svarta. Problemet var att jag inte visste riktigt hur jag skulle göra för att det skulle bli snyggt, istället kladdade kajal både under, över, runt om och lite varstans vid ögonen. Mina ögon som i vanliga fall är ganska små krympte ju till minimalistiska av all kajal, dessutom att vara blond och blek och färgsätta ögonen med kolsvart kajal kanske inte är en tiopoängare det heller... skönt att den tiden är över, för gott. Det finns inga bildbevis på denna deprimerande period, så ni får åter igen använda fantasin. :)

Bjuder istället på en bild på snyggt sotade ögon. Bilden är framgooglad.



Inga kommentarer: