onsdag 22 januari 2014

Skönhetsmissar del 7

Testat någon underlig metod för att bli av med finnar? Färgat håret i heeelt fel färg? Jag tror vi alla gjort en del skönhetsmissar genom åren. Nu tänkte jag börja dela med mig av några av de skönhetsmissar (och andra kosmetiska konstigheter) jag minns bäst genom åren. Det är bra att det går snett ibland, då kan man ju lära av andra, eller hur? Så här kommer några konstiga, knasiga och vissa helt idiotiska skönhetsmissar...


Del 7: Skrubba sig vacker.
När min hud började bli värre och flagorna i ansiktet blev allt tydligare testade jag att skrubba ansiktet JÄTTEHÅRT. Det måste ju få all död hud att verkligen försvinna, tänkte jag. Istället såg jag ut som en röd tomat i ansiktet i några dagar, plus att huden inte direkt blev mjukare och smidigare av min hårdhänta peeling. Sensmoralen lyder: Varligt är vinnande. Man skrubbar ju bort den döda huden på ytan, inte peelar av hela ansiktet... jiises, vissa måste lära sig den hårda (haha!) vägen. Givetvis har jag ju inte dokumenterat denna incident heller, men det borde inte vara så svårt att föreställa sig... aj, aj...aj.

Inga kommentarer: