torsdag 23 januari 2014

Smarta saker för dig som bor trångt

Har surfat runt lite på buzzfeed och hittade en artikel om 33 smarta saker du bara MÅSTE ha om du bor i en liten lägenhet. Summerar mina favoriter i detta inlägg, hela artikeln hittar du här. Vissa grejer är sjukt smarta, andra bara konstiga, och en del riktigt riktigt fula. Mina fyra personliga favoriter:

1. På första plats kommer "Slide-in Spice Rack" och "Sliding Shelves for Cabinets". Vi har på tok för lite utrymme i vår kokvrå, och sådant som ska bara inne i ett skåp behöver ju inte heller vara omåttligt snyggt.
 



2. På andra plats kommer också något köksrelaterat - "Nesting Bowls with Measuring Cups", HUR smart är inte detta? Våra skåp väller över med skålar som helt enkelt inte går att trava ovanpå varandra på ett vettigt vis.

3. Plats nummer tre går till "An All-In-One Cabinet That Swivels", hur perfekt är inte detta för den lilla hallen? Det enda problemet jag ser är väl att det kan vara svårt att få den direkt mot en vägg eftersom möbeln har så många funktioner.


4. Taket är något man oftast inte tänker på när det gäller förvaringslösningar. Gillar denna idé för att dilemmat med för lite utrymme att hänga mina kläder alltid funnits för mig och de tre lägenheter jag bott i tidigare. Plats nummer fyra går till "A Ceiling-Hung Garment Rack"


Inga kommentarer: