söndag 23 februari 2014

Kokosolja mot svamp i underlivet

Börjat hitta mer och mer fördelar med att ha en burk kokosolja hemma, så här kommer en kort uppdatering om ännu en fördel med kokosolja. Jag har en tendens att få svamp i underlivet då jag äter antibiotika, vilket jag blivit tvungen att göra nu tack vare någon underlig inflammation i mitt brosk. Eftersom jag ogärna smetar på apotekets svampdödande försöker jag förebygga med att smörja in kokosolja "där nere". Verkar fungera utmärkt hittills (dag 4 av 7 med antibiotika). Läste även i en tråd* på Facebookgruppen "Läka naturligt" att en medlem sa att kokosolja dödar svampbakterierna.

*= Du måste vara medlem för att kunna se tråden

När vi nu ändå talar svamp i underlivet vill jag tipsa om naturell yoghurt om du redan blivit drabbad. Det svalkar och lindrar den brännande känslan. Har själv kört med detta flera gånger då det "redan varit kört" så att säga.


Det finns massor med andra huskurer för att både bli av med och förebygga svamp. Bara att googla eller bli medlem på Facebooksidan som är länkad tidigare i inlägget och sedan gå in på den länkade tråden för ett flertal tips. De jag skrivit om i bloggen är de jag själv testat och upplevt att funkat.

Inga kommentarer: