måndag 17 februari 2014

Krämorgie: i skafferiet just nu...

Jag tänkte lista mina favoriter i krämväg just nu och skriva lite om de olika krämerna. De är inte listade i någon specifik ordning. För de som inte orkar läsa hela utläggningen om krämerna finns en sammanfattning längst ner på inlägget.

1. Body Lotion från Urtekram
En bodylotion som är både dryg och parfymfri som verkar fungera rätt bra för min hud. Överkomligt pris dessutom, tror den kostade runt 10 euro på Life. Det är nästan så att den kommer få ta mer plats i krämskafferiet i framtiden än min föregående favorit (nummer två).

2. Faith In Nature's Revitalising Body Lotion
En favorit i repris som blev mycket omtyckt av mig under hösten. Problemet var väl mest att förpackningen var så liten och att krämen i sig var rätt odryg så att det kändes som att priset inte var värt det. I övrigt ligger den på nästan samma prisklass som Urtekrams bodylotion (nummer ett).

3. Nonique's Intensive 24h Facecream
Detta är en produkt jag som hastigast köpte inne på Life då jag var ute och handlade och hade glömt mina krämer hemma. Huden började få en rödaktig nyans, och jag kunde mentalt känna hur huden förvandlades till ett torrt, flagande russin. Jag har tidigare testat Nonique's body lotion, som visserligen var bra och kändes lyxigt, men det nådde inte samma resultat som Urtekram och Faith In Nature (ett och två). Jag skulle inte säga att denna kräm återfuktar i 24 timmar, men däremot har den en bra grundåterfukning som kanske inte är så fet som jag önskar att mina ansiktskrämer är, men den fungerar bra att ha i väskan och smeta på under dagen då man känner att huden börjar bli torr. På morgonen efter att jag sköljt ansiktet med vatten vill jag fortsättningsvis använda Dr.Organic's ansiktskräm (nummer 5).

4. Q For Skin's Quick Repair Cream
Ännu en favorit i repris! En riktig lyxvariant av body lotion som man kanske inte köper mängder av efter som "smakar det så kostar det". Denna kräm köpte jag för ca 35 euro, grovt avrundat blir detta 350 kronor. Ingenting man har råd med i längden om man använder lika stora mängder kräm som jag gör. Att däremot använda på särskilt känsliga områden när det är "ett kritiskt läge" går dock utmärkt. Mina känsliga områden är främst hals och armar. Denna kräm fungerar även att smörja in sig i ansiktet med, men personligen tycker jag inte den är tillräckligt fet för mitt supertorra face.

5. Manuka Honey Cream från Dr.Organic
Ansiktskrämernas ansiktskräm! Denna kräm är helt underbar och återfettar mitt ansikte riktigt bra. Några gånger om dagen får man visserligen smörja, men det får jag ju med allt jag använder. Nackdelen med krämen är att den är ganska dyr (minns tyvärr inte priset i huvudet), kommer i små förpackningar och att jag behöver använda rätt mycket av produkten. Fick även med till vänster i bild tidigare burkar jag köpt med samma kräm från Dr.Organic. Nu mer diskar jag upp och samlar alla krämburkar så det blir mer ekonomiskt när jag själv slänger ihop krämer här hemma.

Sammanfattningsvis
Produkt nummer ett är en ny favorit hemma hos mig som troligen kommer putta ut produkt nummer två från hushållet. Produkt nummer fyra är sjukt dyr och fungerar inte som "alla-dagar-i-veckan" body lotion, men är oumbärlig för problemområden där man är torr och har eksem. Produkt nummer tre är en bra ansiktskräm att ha i väskan då man är på språng och produkt nummer fem är "ansiktskrämernas ansiktskräm" som tyvärr kommer i ganska liten förpackning och även har ett ganska högt pris.

Inga kommentarer: