söndag 2 mars 2014

Balsammetoden here I come! (Del 3)

Oh, vad jag funderat på detta. Är det värt det? Blir håret rent av bara vatten? Varför skulle det inte bli rent av vatten, jag använder ju inte tvål någon annanstans heller. Nå väl, det avgör.

Jag tog ju aldrig någon "före" bild av håret innan jag satte igång med mitt försök av balsammetoden. Däremot minns jag att jag skrev ett inlägg om hur man enkelt gör en hårknut (se bild till vänster). Större bild och hela inlägget om hårknuten hittar ni HÄR.

Varsågod. Här kommer min berättelse om balsammetoden, från dag ett med massor av bilder som dokumenterat min resa.




Tvätt nummer tre: 
Eftersom mitt hårbotten inte mådde helt bra av det första balsamet jag tvättade med testade jag ett annat balsam för denna tvätt. De balsam jag använde finns med i min slutsummering av BM. Håret blir otroligt fint och strålande av BM, men tyvärr blev inte mitt hårbotten mycket bättre. Här kommer två bilder på hur det nytvättade håret såg ut:



(Tvätt nummer fyra):
Varför har jag detta inom parentes? Jo. För att här slutar min resa för tillfället med balsammetoden. Jag vill bara visa hur håret ser ut när jag använt både schampo och balsam. I nästa inlägg kommer en summering av min period med balsammetoden. Som ni ser på bilden nedan är mitt hår inte alls lika fint som det var med BM, men jag ska försöka klura ut ett sätt att fortsätta med BM och ändå inte få extra problem i hårbotten. Men just nu klarar jag inte av att fortsätta detta projekt. Som helhet tycker jag dock BM är fantastiskt för vackrare, strålande och mer lockigt hår. Lite av lockarna finns kvar i håret, men det är ganska burrigt och inte alls lika glansigt som med BM:


Inga kommentarer: