måndag 10 mars 2014

Bra glid med kokosolja

Bilden är lånad härifrån
Ja, ingen blir väl superförvånad när jag berättar att olja ger fint glid? Har nu mer och mer börjat använda det vid insättningen av min menskopp* istället för traditionellt glidmedel. Kokosoljan har även funkat finfint i förebyggande mot svamp i underlivet. Körde kokosolja där nere konstant under en vecka då jag var itvingad antibiotika av doktorn. Jag som ALLTID får svampliknande symtom vid intag av antibiotika gled (haha!) igenom veckan helt symptomfri. WIN!

#PrisaKokosoljan

*Vill ni läsa mer om menskopp? Klickklick
Mer lektyr om kokosolja? Klickklick

2 kommentarer:

Estelle sa...

Härligt att det funkade så bra mot svamp, haft jätteproblem med svamp, men det brukar komma efter att jag har slutat med antibiotikan inte under själva kuren, så jag hoppas att du sluppit det sen med.
Jag åt speciella mjölksyrakapslar för underlivet och även speciella mjölksyravagitorer ett bra tag efteråt i stället, blev väldigt dyrt tyvärr :(

Anonym sa...

NOOOO! Akta dig för att smörja in saker i gummi eller silikon med olja. Oljan "bryter ner" materialet och gör att bakterier lättare får fäste. Det är därför man inte rekommenderar att använda olja som glidmedel tillsammans med kondom.